mandag den 5. februar 2018

Første udkast done

Jeg har lige færdiggjort første udkast af historien om Prinsesse Bababaga. Nu tror jeg "bare", at jeg skal læse den igennem og rette til i det uendelige. Jeg skrev udkastet med en regel om, ikke at slette noget og først være kritisk efterfølgende. Det har gjort, at jeg hurtigt har fået noget ned på papir.

Jeg tænker at sende kopi til min søster, Christian og Krølle og høre hvad de tænker om det. Jeg overvejer at finde en kursus, hvor jeg kan lære at skrive. En aftenskoleting måske? Og så skal jeg gå netværket igennem og undersøge hvem jeg kender, der er involveret i branchen. 

I øvrigt lyttede jeg til en podcast i morges, hvor de snakkede om at man som børnebogsforfatter skal regne med, at have 3 færdige manuskripter klar, når man sender til et forlag eller udgiver. De vil gerne se hvad man ellers kan. Podcasten var selvfølgelig amerikansk, så der er muligvis nogle andre forhold herhjemme. Men det er nok en god øvelse, sådan helt "kill your darlings" agtigt, underforstået, at jeg ikke skal knytte mig for meget til én ting, og bare blive ved med at skrive og udvikle mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar